H&M Home mallisto laajeni huonekaluihin viime kesänä. Nyt brändi on julkaissut kuvia kevään 2019 malliston huonekaluista. Kurkataanpas tarkemmin!
Mallisto sisältää niin sisä- kuin ulkokalusteita. Pääpaino on kuitenkin kodin sisäkalusteissa: pienissä pöydissä, valaisimissa ja peileissä. Materiaalina on käytetty paljon rottinkia sekä nyt kovin trendikästä rattania. Mallisto onkin erittäin ajanhermoilla.
Kauniisti stailatut kuvat saavat huonekalut näyttämään todella kauniilta ja tyylikkäiltä. Laatutasosta minulla ei ole tietoa, sillä meidän kotoa ei löydy H&M Home malliston tuotteita. Olisi kiva päästä hypistelemään huonekaluja ja valaisimia myymälään. Valitettavasti huonekaluja on vain osassa H&M Home myymälöistä. Netistä osa näistä uutuuksista näyttää jo löytyvän.
Omat suosikkini tästä mallistosta löytyvät ensimmäisestä ja viimeisestä kuvasta. Ensimmäisen kuvan matala, tamminen (?) pöytä on minusta tosi kiva. Pidän myös viimeisen kuvan rattan-päällysteisestä nojatuolista ja sivupöydästä/penkistä. Myös valaisimet ja maljakot näyttävät hyvältä.
Oletko ostanut huonekaluja H&M Homesta? Millainen laatu niissä on?
Kuvat: H&M Home
10 Comments
Ai vitsit toi viimeisen kuvan nojatuoli on upea! Sen kesto lapsiperheessä kyllä vähän mietityttää, vaikka toki laatu voi olla kestävääkin
Se on kyllä kaunis, mutta laatu epäilyttää minuakin…
Kivoja uutuuksia, minua viehättää varsinkin tuo metallirunkoinen pihakalusto. Maljakotkin näyttää tosi kivoilta, pitää koettaa tosiaan päästä katsomaan näitä livenä jossain!
Kauniita pihakalusteita on vähän vaikea löytää, joten ihan mukavaa, että tulee lisää vaihtoehtoja. Minustakin maljakot näyttävät näteiltä.
Mä oon tykänny H&m home mallistosta siitä asti kun ne tuli vuosia sitten markkinoille. Meillä on sieltä lakanoita, sisustusesineitä, pyyhkeitä, mattoja jne. Olin innoissani kun viime vuonna tuli myyntiin myös huonekaluja ja valaisimia. Meiltä löytyy H&m:n musta sarjapöytä sekä puinen sohvapöytä. Mielestäni laatu hyvää, mitään valittamista ei ole. Ruotsin H&m myymälöissä näin myynnissä huonekaluja, joista en oo nähny kuvia tai ne ei oo ollu edes nettikaupassa myynnissä. Huonekaluja taidetaan tehdä tosi pieniä eriä, koska jouduin kyttäämään nettikauppaa pidempää, että sain haluamani pöydät. Huonekaluja ei myöskään markkinoida tai mainosteta hirveästi, mikä ihmetyttää.
Toi viimeisen kuvan nojatuoli on ihana sekä rottinkinen pikku pöytä yläkuvassa. Harmi, ettei meillä ole tarvetta enää yhdellekään pöydälle.
Kiva kuulla kokemuksia H&M Homen kalusteista. Muistankin kuulleeni jostain, että huonekaluja tehdään pieniä eriä, joten ehkä siksi niitä ei markkinoida niin voimakkaasti (loppuvat kesken)…?
Mahtaako vastuullisuusasioita olla mietitty Henkan kotipuolella sen enempää kuin heidän pikavaatetuotannossaan? Valmistetaankohan nämäkin tuotteet ympäristö ja tekijät unohtaen..? En ole tätä puolta itse yhtään tsekannut, kun ei kiinnosta tukea lainkaan sitä konsernia. Sinulla on omassa kodissasi tosi paljon laadukkaita klassikoita ihan kotimaastakin. Oletko vetänyt jotain linjaa siihen, millaisia ja miten valmistettuja tuotteita nostat esiin blogissasi nimenomaan vastuullisuus huomioiden?
H&M yhtiön sivuilta voi lukea vastuullisuudesta:
http://about.hm.com/en/media/news.html?#tag=hmgroup:news-subject/sustainability
Tuon blogissani esille kaikenlaisia sisustusuutuuksia, eri hinta- ja laaturyhmistä. Tarkoituksena on raportoida laajasti mitä sisustusmaailmassa tapahtuu. Vastuullisuudesta voidaan toki keskustella sitten kunkin postauksen kohdalla tarkemmin ja mielestäni sellaisia asioita pitääkin ottaa esille. Se, että en nostaisi ollenkaan esille esim. halpaketjujen tuotteita ei hävitä niiden olemassa oloa. Pikemminkin niiden esilläolo blogeissa vaan saattaa herättää lukijat miettimään tarkemmin sitä, mistä huonekaluja kannattaa ostaa. Oman kodin sisustamisella pyrin toimimaan esimerkkinä ajattomasta ja laadukkaasta sisustamisesta.
Hei ja kiitos vastauksesta. On hienoa, että nostat esille erilaisia merkkejä ja eri hintaluokkia. Siitä olen eri mieltä, etteikö sillä olisi tavallaan väliä, millaisia merkkejä ja tuotteita suosituissa blogeissa nostetaan esille. En usko, että tieto pistää ihmisiä miettimään vastuullisuusasioita (kun se ei ole tekstin aiheena), vaan mainoksen tyyliin ostamaan tuotteita, vaikka ne tekisivätkin pahaa esim. ilmastolle, tekijöilleen tai valmistuspaikan välittömälle läheisyydelle. Siksi pohdin bloggareiden vastuuta näistä asioista ja siksi kysyin mahdollista linjanvetoa kyseisestä asiasta.
Minusta tärkeää on myös se, että vastuullisuusasioista kirjoitetaan rehellisesti, eikä pelkästään mutu-tuntumalla tai mielikuviin perustuvista lähtökodista. Taisit itsekin tehdä oman tulkintasi H&M:stä mielikuvien perusteella? Suuren ketjun edulliset tuotteet eivät automaattisesti tarkoita sitä etteikö vastuullisuutta olisi huomioitu ja taas toisaalta design-brändikään ei välttämättä takaa vastuullisia valmistustapoja. Ja näitä seikkoja ei voi varmistaa pelkästään yrityksen nettisivuja lukemalla, vaan se vaatisi aika perusteellista selvitystyötä. Itse kirjoitan blogia oman päätyöni ohella, omalla vapaa-ajallani. En voisi raportoida mistään sisustusuutuuksista jos lähtisin ensin tekemään perustavanlaisen taustatyön, enkä näe mahdollisuutta miten sellaista voisi edes tavallinen ihminen tehdä (pitäisi päästä vierailemaan tehtailla jne…). Sitä paitsi olisi yritykseltä melko suuri mainekriisin riski lähteä tuottamaan tuotteita kyseenalaisissa ympäristöissä nykypäivänä, mutta en tietenkään väitä etteikö niin voisi sattua.
Koska en voi esittää faktana mitään esim. H&M:n vastuullisuudesta, otin tekstissä esiin huonekalujen laadukkuuden ja pyysin siitä kokemuksia. Vastuullisuutta on myös se, että valmistaa tuotteita, jotka kestävät pitkään ja tämä on H&M:n tarkoitus ainakin haastattelun perusteella (https://www.residencemagazine.se/hm-home-slapper-sin-andra-mobelkollektion/). Minulla ei ole kokemusta H&M-ketjun huonekaluista, joten en siksi voi ottaa kantaa niiden laatuun ja siksi pyysin lukijoiden kommentteja.
Se, että jokin tuote valmistetaan ulkomailla, ei automaattisesti tarkoita sitä ettei vastuullisuusseikkoja olisi huomioitu. Itse olin parisen vuotta sitten Romaniassa tutustumassa Tiscan mattotehtaaseen ja sen työllistävään vaikutukseen köyhässä maassa. Ilman tehdasta monet naiset olisivat paljon huonomassa asemassa kuin nyt. Ja se, että brändit siirtävät / joutuvat siirtämään tuotantoaan ulkomaille, ei ole brändin syy, vaan se johtuu monista verotuksellisista ja poliittisista seikoista. Toinen vaihtoehto olisi panna lappu luukulle ja menettäisimme ikoniset brändimme…mutta tämä on nyt aivan toinen seikka, josta oikeastaan en enää jaksaisi edes vääntää.