Nyt niin kovin yleinen nuhakuume on iskenyt meidänkin perheeseen ja eilisen päivän vietinkin pääosin peiton alla. Siellä loikoilen nytkin ja muistelen viime viikkoista Helsingin reissuamme.

Suuntasimme Helsinkiin syksyllä Gloria Blog Awardseista voittamalleni palkintomatkalle. Matkaan sisältyi kahden hengen yöpyminen Helsigissä Radisson Plaza hotellissa sekä vierailu Finlaysonin ateljeessa ja tutustuminen suunnittelijoihin. Lisäksi palkintoon sisältyi shoppailuhetki Finlaysonin Eteläesplanadin liikkeessä. Kaikesta tästä kuuluu kiitos teille, jotka äänestitte blogini lukijoiden suosiksi. Kiitos vielä kerran!

polaroid_hotelliMatkamme alkoi heti aikaisin aamulla, kun suuntasimme junalla Helsinkiin. Kommelluksilta ei vältytty, sillä huomasimme päivää ennen matkaa, että olimme varanneet (siis Mankku oli ;)) menolipun väärälle päivälle. Koska kyseessä oli ennakkolippu, sitä ei saanut vaihtaa. Onneksi saimme lopulta kuitenkin matkaseteleitä korvaukseksi, joten matkaa ei tarvinut maksaa kahteen kertaan! Huh.

polaroid_hotelli_2Heti, kun saavuimme Helsinkiin, veimme kimpsumme ja kampsumme hotelliin. Ehdimme hengähtää vähän aikaa ja katsella ympärille. Radisson Plazassa oli hienoja sisustuksellisia yksityiskohtia ja tuntui siltä, että etenkin valaistukseen oli panostettu. Huoneemme oli tilava Junior-sviitti ylimässä kerroksessa ja se oli sisustettu Finlaysonin J.F. by Finlayson -tekstiilein.

polaroid_finlaysonPienen hengähdystauon jälkeen suuntasimme kohti Finlaysonin pääkonttoria, jossa vietimme iltapäivän rupatellen suunnittelijoiden Sami Vullin ja Osmi Koskisen sekä mallistopäällikkö Mailis Linnolan ja tuotesuunnittelukoordinaattori Sanna Hilpaksen kanssa. Oli todella mielenkiintoista päästä kuulemaan kuinka Finlaysonin kuosit syntyvät ja miten jokaiseen kuosiin liittyy oma tarinansa. Harvoin saa tällaista tilaisuutta!

Muistatteko vielä Finlaysonin Jämerä Loft-kohteen Tampereen asuntomessuilta? Kohteeseen oli luotu hauska kirjahylly erilaisista laatikostoista. Nyt tuo hylly löytyy Finlaysonin pääkonttorilta, enkä voinut olla kuvaamatta sitä. Äitini ihastui silloin tuohon hyllykköön kovasti ja mietimme kuinka voisimme toteuttaa sen heidän kotiin. Ehkä vielä toteutammekin oman version tuosta…

polaroid_bonnierFinlaysonin vierailun jälkeen suuntasin Bonnierin toimistolle, jossa meillä oli bloggareiden tapaaminen. Pitkän välimatkan takia en aina pääse livenä näihin tapahtumiin osallistumaan, joten oli todella mukava kerrankin päästä paikan päälle ja tavata muita Bonnierin bloggareita. Bonnierin upea toimisto ihastuttaa joka kerta. Seuraava tapaaminen onkin sitten Allerin tiloissa, sillä Divaania, Oliviaa ja Costumea kustantaa jatkossa Aller.

Bloggari-illan jälkeen kävimme Mankun kanssa syömässä tosi hienosti Burger Kingissä, heh. Päivä oli ollut melko kiireinen, joten loppuilta kului hotellilla herkutellen ja tv:tä katsellen (pakettiin sisältyi myös ilmaiset leffat).

polaroid_keskustaPerjantai-aamuna nautimme herkullisen ja runsaan aamiaisen, jonka jälkeen suuntasimme kohti Aarikan showroomia ja tehtaanmyymälää. Pauliina Aarikka esitteli meille Aarikan uutustuotteita ja kertoi Aarikan historiasta. Tämäkin oli niin mieleenpainuva ja mielenkiintoinen vierailu! Kirjoittelen Aarikan uutuuksista myöhemmin tarkemmin…

Seuraavaksi suuntasimme kohti Helsingin keskustaa, jossa kävimme vielä Aarikan myymälässä sekä kiertelimme muutamat vaatekauppatärppini (COS ja Zara). Lisäksi suuntaan lähes jokaisella visiitillä myös Fredrikinkadulle ja sen ympäristöön, mistä löytyy kaikki ihastuttavat sisustusputiikit. Näin teimme tälläkin kertaa.

polaroid_keskusta_2polaroid_liikkeetTein vain muutamia pieniä ostoksia Pinosta ja Granitista; muuten keskityin vain ihastelemaan kauniita tuotteita ja Helsingin upeita rakennuksia. Koko iltapäivä kului kävellen ympäriinsä, mikä alkoi jo tuntua sitten jaloissakin. Oli aika suunnata hotellille levähtämään.

polaroid_loungePienten nokosten jälkeen siirryimme hotelliin loungeen, sillä hotellipakettiimme sisältyi pieni huikopala loungessa klo 17-19 välisenä aikana. Tarjolla oli suolaista ja makeaa purtavaa sekä virvokkeita. Minun lautaselle valikoitui sipsejä, lihatikkuja ja oliiveja. Lasilliset viiniä nautimme loungen modernin-henkisessä nurkkauksessa, josta löytyi myös suomalainen klassikko: pallotuoli.

polaroid_herkutAlunperin olimme suunnitelleet, että käymme syömässä jossain oikein kivassa ravintolassa. Päivällä kaupungilla kierrellessä tulikin muutama blogeissa mainittu paikka vastaan, mutta ne olivat kaikki niin täynnä, ettemme ängenneet sisään. Joten päivällä lounasvaihtoehdoksi valikoitui nopeasti Picnic-ketjun keittolounas. Oikein herkullista sekin!

Illalla emme sitten enää jaksaneetkaan lähteä ydinkeskustaan kiertelemään, joten illallispaikaksi valikoitui Radisson Plaza -hotellin oma ravintola: Kitzens. Minun teki mieli pastaa, joten tein ehkä minulle vähän epätavallisen valinnan ja valitsin illalliseksi katkarapupastaa. Mankku valitsi perinteisesti pihvin, joka olikin oikein maukas. Jälkiruuaksi valitsin klassisen créme brúléen. Ai että oli hyvää!

Pieni minilomamme oli oikein onnistunut ja onneksi jäi luppoaikaakin tarpeeksi. Lapsia ja omaa kotia ehti kieltämättä tulla jo ikävä ja olikin aivan ihanaa palata kotiin! Vaikka kaikenlaisilla reissuilla on mukava käydä ja niistä jää kivoja muistoja, on oma koti kuitenkin se paras paikka. Sen huomaa joka kerta reissun jälkeen…

Author

4 Comments

• Oli kyllä oikein mukava ja rentouttava loma! 🙂 Ei ollut liikaa kaikenlaisia tapaamisia, kuten usein minun Helsingin reissuilla tapaa olla.

1. Monenlaista herkkua ja mielenkiintoisia kohteita:). Hotelli oli kyllä kiva, itsekin postailin siitä joku aika sitten, ja hauska oli huomata, että takana oli oululainen arkkitehtitoimisto:).

• Niinpäs olikin! Pitääpä palata takaisin lukemaan postauksesi. Nyt saa erilaista näkökulmaa, kun on itsekin käynyt siellä… 🙂

Write A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.